Corona | Amsterdamse wijnactiviteiten

Nu de horeca gesloten is zien ook de toeleveranciers hun omzet dalen. Een aantal kleine wijnondernemers in Amsterdam moet alles uit de kast halen om een omzetverlies van soms wel 90% te compenseren met een wijnverkoop direct aan de consument. Heleen Schreuder bedacht in samenwerking met Oda van Stekelenburg het project Wijn op de 1,5 meterlijn. Een korte videoportretserie waarin drie Amsterdamse ondernemers aan het woord komen.

Wie zijn zij,waar focussen zij op en wat doen zij nu om de consument te bereiken? Samen met deze ondernemers maakten zij een bijzonder pakket van Italiaanse wijnen, dat vervolgens op de proef werd gesteld door een driekoppig panel van kundige wijnexperts. De bevindingen van dit panel tref je samen met de interviews aan in 3 korte filmpjes, gemaakt door de zoon van Heleen, Bas de Zwart.van Studio Sebas. De wijnhandels die aan bod komen zijn: Enoteca Sprezzatura, De Wijnwinkel en Wine & Roses. De wijnpakketten zijn te bestellen via de websites van de wijnhandels. Meer informatie en de links naar de filmpjes vind je op de site van Italent.


Rubriek(en):
Actualiteiten
Hoofdmenu