Gall & Gall | Winkels ondergaan metamorfose

De winkels van Gall & Gall krijgen een nieuwe inrichting. Vooral de schappen met wijn zullen een metamorfose ondergaan. De wijnen worden ingedeeld in twaalf smaakprofielen: zes voor rode wijn en zes voor witte wijn en rosé. Ook worden de flessen voortaan liggend gepresenteerd. Inmiddels zijn de eerste tachtig winkels van Gall & Gall omgebouwd. Eind 2019 zullen er 220 ‘nieuwe’ winkels zijn. De overige winkels volgen volgend jaar.

Dankzij de nieuwe inrichting kunnen klanten snel hun weg vinden naar de wijn die past bij hun smaak. Een strakke scheiding tussen de verschillende wijnsmaken, een makkelijk herkenbaar icoon per smaak boven het schap en extra grote schapkaarten met achtergrondinformatie over de verschillende wijnen helpen daarbij. Net als in een wijnkelder wordt een groot deel van de wijnen liggend gepresenteerd. In alle winkels zijn speciale schappen ingericht voor mousserende wijnen en alcoholvrije wijnen. Ook voor afwijkende flessen als magnums, halve flessen en populaire wijnen in pakken van 3 liter is plaats ingeruimd.
Wijnselectie

Klanten vinden in de nieuwe winkels zo´n honderdnegentig verschillende wijnen. Dat is beduidend minder dan voorheen.Frances Franken-Mulder, algemeen directeur van Gall & Gall : “Meer is niet altijd beter, merkten we toen we onze klanten om hun mening vroegen. We hadden zoveel wijnen in de winkel dat ze door de bomen het bos niet meer zagen. Daarom hebben we een mooie selectie gemaakt voor in onze winkels. Voor elke smaak is er volop keuze. De overige 1.800 wijnen in het assortiment vinden klanten op Gall.nl.”

Makkelijker kiezen

In 2012 was Gall & Gall de eerste wijnverkoper in Nederland die alle wijnen op smaak indeelde, inmiddels de standaard. Met de twaalf smaakprofielen kunnen klanten nu met een korte (online) test van dertien eenvoudige vragen hun profiel ontdekken.

Franken-Mulder: “Er zijn zoveel wijnen. We weten dat het soms moeilijk is om de juiste wijn te kiezen op basis van alleen de fles en zonder te kunnen proeven. Daarom hebben we smaakprofielen ontwikkeld: als mensen weten wat ze lekker vinden, dan kunnen ze makkelijker kiezen. Bovendien kunnen wij ze beter adviseren.

Bron: persbericht

 


Rubriek(en):
Actualiteiten

Gerelateerde berichten


    Hoofdmenu