Gastvrij Rotterdam floreert

Godfried van der Lugt, Managing Director van Gault&Millau Nederland: ‘De beurs is groter dan ooit. Het is een beurs die zich onderscheidt door de hoge kwaliteit, dat is al vanaf dag één zo geweest en ieder jaar wordt het weer mooier en beter.‘ Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam kende weer een stijging op alle fronten. Met 450 exposanten en 150 prestigieuze wedstrijden, uitreikingen, proeverijen, masterclasses en demonstraties werden wederom records gebroken. Maar liefst 14264 vakprofessionals passeerden de toegangspoorten van Gastvrij Rotterdam in Rotterdam Ahoy, een stijging van maar liefst 12%.

Bezoekers konden zich drie dagen lang oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied. De kwaliteit van het ruime aanbod was opnieuw hoger en een goede afspiegeling van de op volle toeren draaiende horecabranche. Ook het aantal vierkante meters beursoppervlakte breidde zich uit naar maar liefst vijf goedgevulde beurshallen, en de ruimte werd benut door een grote diversiteit aan leveranciers van food en non-food, waarvan vele met primeurs en noviteiten.

Gastvrij Rotterdam presenteerde verschillende themapleinen en een hoogwaardig programma verspreid over drie beursdagen waarin meerdere sterrenchefs acte de présence gaven. Ook kende de horecavakbeurs veel nieuwe initiatieven en finales, zoals The Green House pop-up restaurant, de uitreikingen van de AD Gouden Pollepels, de inauguratie van de eerste SVH Meesterhorecaondernemer, de strijd om Het Glazen Kalf, de eerste editie van de interland tussen Nederland en België om de PalingBokAal, Entree’s Best Barista competitie, een FoodIntro LIVE Paviljoen en een heuse Stage of Spirits.

Patricia van Krieken, Manager Marketing & Communicatie van Van Drie Group: ‘De hallen zijn prachtig aangekleed, er is echt oog voor detail, de beurs wordt ieder jaar groter, steeds meer exposanten willen hier graag komen exposeren. Het is gewoon een prachtig platform voor de Nederlandse horeca om elkaar te treffen.’

Robèr Willemsen, Landelijke voorzitter van KHN Nederland: ‘Gastvrij Rotterdam was weer beter en mooier dan andere jaren. Het leek nog intiemer terwijl de beurs gegroeid is. Zowel bezoekers als exposanten straalden positiviteit uit, wat ook past bij de tendens in de branch.‘

 

Foto: CB Images.eu / Gastvrij Rotterdam.


Rubriek(en):
Culinair
Hoofdmenu