Hollandse Meesters Rijksmuseum op KLM World Business Class wijnflessen

KLM schenkt in de maanden augustus en september vijf speciale wijnen in de World Business Class. Op de etiketten van de wijnflessen staan schilderijen uit het Rijksmuseum van de meest bekende Nederlandse schilders uit de Gouden Eeuw afgebeeld. Dit is al de derde keer dat de KLM i.s.m. Activin wijnflessen met kunstwerken presenteert. (Hollandse) Meesters van Het Mauritshuis in Den Haag vormde de inspiratiebron van de vorige keer en de keer daarvoor was het Van Gogh Museum aan de beurt. Ter gelegenheid van de huidige actie vond half juli een feestelijke wijnproeverij plaats in het Rijksmuseum in Amsterdam.

Organisator Activin Wine Group, het Rijksmuseum en KLM ontvingen diverse journalisten om deze unieke samenwerking tussen KLM en het Rijksmuseum te vieren. De schilderijen die op de etiketten staan zijn bijvoorbeeld Het Melkmeisje van Johannes Vermeer en De Staalmeesters van Rembrandt van Rijn. De meesterwerken die op de wijnen staan zijn te bewonderen in het Rijksmuseum.

Het Rijksmuseum is hét museum van Nederland. Bezoekers maken een reis door de tijd langs de beroemde schatten van de Nederlandse kunst en geschiedenis; van de middeleeuwen tot Mondriaan. In juni 2017 verwelkomde het museum zijn 10 miljoenste bezoeker sinds de opening van het geheel vernieuwde gebouw in 2013. KLM is partner in Transport van het Rijksmuseum.

De vijf wijnen zijn afkomstig van vooraanstaande wijnhuizen: o.a. een chardonnay van Boschendal (Zuid-Afrika), een pinot grigio van Masi uit Italië, een pinot noir van Perdriel uit Mendoza – pinot noir doet het goed in Mendoza! – en een merlot  van Lapostolle uit Chili. Met de unieke etiketten wil KLM haar passagiers aan boord in de World Business Class alvast enthousiast maken voor de Nederlandse cultuur en hen verleiden tot het bezoeken van het Rijksmuseum waar zij oog in oog komen te staan met de echte werken. Er is gelijk gespreksstof op grote hoogte!


Rubriek(en):
Proeverijen
Hoofdmenu