Johnny Walker | 200 jaar: nieuw design

’s Werelds nummer één Schotse whisky bestaat dit jaar 200 jaar en dit vieren ze met de lancering van exclusieve limited edition flessen. Met deze jubileumuitgaven viert Johnnie Walker een uniek onderdeel van de 200 jaar durende reis. Het nieuwe design en de introductie van drie nieuwe whisky’s staan symbool voor innovatie, kwaliteit en de ongelooflijke reis die de oprichter, John Walker, in 1820 gestart is. Diageo Global Scotch Director, John Williams, zei: “We wilden onze 200 jaar durende reis groots delen door deze exclusieve limited editions te lanceren – ze vieren waar wij vandaan komen, maar nog beter, ze inspireren ons tot oneindige mogelijkheden, en dat is spannend.”

“John’s visie en ondernemerskracht waren de drijfveren voor de groei van de naam John Walker, ons bedrijf en uiteindelijk een toekomst voor de Schotse whisky. Dit jaar vieren we de stappen die hij voor het eerst zette – stappen die generaties van onze whiskymakers hebben geïnspireerd en die de kern vormen van alles wat we vandaag doen en morgen zullen doen”.

Johnnie Walker Blue Label 200TH anniversary Limited Edition Design 

Dit nieuwe ontwerp heeft een beperkte oplage en bevat prachtige illustraties die de 200-jarige reis van John Walker & Sons en Johnnie Walker tot leven brengen en die een eerbetoon zijn aan grote steden en landen die sinds 1820 deel uitmaken van dit inspirerende verhaal.

Johnnie Walker Blue Label Legendary Eight 

Deze exclusieve editie viert 200 jaar ambacht. De Blue Label Legendary Eight is een soepele, zachte Scotch gemaakt met whisky uit acht legendarische distilleerderijen die al bestaan sinds 1820, inclusief een aantal zeldzame expressies van lang gesloten “ghost” distilleries. Ideaal voor onder de kerstboom.

Over Johnnie Walker

In 2020 is het 200 jaar geleden dat de oprichter van het bekende whiskymerk Johnnie Walker, John Walker, de deuren van zijn kruidenierszaak in Schotland voor het eerst opende. Dit betekende ook meteen de start van de rijke geschiedenis van het merk dat vandaag te vinden is in alle uithoeken van de wereld.

Johnnie Walker is uitgegroeid tot het grootste merk van Schotse whisky ter wereld (IWSR 2019) met tevreden consumenten uit meer dan 180 landen wereldwijd. Sinds de oprichting van het merk, waren smaak en kwaliteit van essentieel belang voor de whiskyblenders.

In de begindagen droeg het bedrijf, dat later uitgroeide tot Johnnie Walker, de naam van zijn oprichter. Tijdens de 19de eeuw verkocht het bedrijf whisky onder de naam John Walker & Sons. Pas toen de consumenten in 1908 de benaming Johnnie Walker begonnen te gebruiken, werd deze benaming ook gehanteerd als merknaam.

Vandaag bestaat het gamma van bekroonde whisky’s uit Johnnie Walker Red Label, Black Label, Double Black, Green Label, Gold Label Reserve, Aged 18 Years en Blue Label. Samen zijn deze variëteiten goed voor meer dan 19 miljoen verkochte kisten per jaar (IWSR, 2018), waardoor Johnnie Walker is uitgegroeid tot het populairste merk van Schotse whisky wereldwijd.

Bron: pb


Rubriek(en):
Proeverijen
Hoofdmenu
error: Copyright 2022 | Winebusiness.nl