Monnik Wine-Experience | @Studio 21

De gemiddelde werknemer van Studio 21 zal zich afgelopen maandag enigszins verwonderd hebben. Want dat er gedronken wordt op het Mediapark, is evident. Maar niet in die hoeveelheden die er op maandag 13 maart op de tafel stonden. De Monnik Dranken hield haar derde Wine Experience Day – na twee jaar afwezigheid – in Hilversum op het Mediapark, in Studio 21. ‘We zoeken altijd locaties die voor onze klanten wat extra’s brengen zoals eerder Paleis Soestdijk en nu Studio 21. Nu kunnen onze klanten voor of na het proeven nog een studio bekijken‘, aldus Joke Holster van het wijnteam van De Monnik. En dat bleek een waarheid als een koe, want de producenten waren vanuit heel Nederland naar Hilversum getogen. Zelfs uithoeken als Texel en Zuid-Limburg klopten al vroeg aan de deuren van Studio 21.

Na een donkere gang met minieme verlichting kom je aan bij Studio 21 waar Luuk en Hans Olde Monnikhof iedereen persoonlijk begroeten. Dat is iets wat mensen onthouden, een persoonlijke benadering. Iets wat kenmerkend is voor de werkewijze van De Monnik dranken. Daarna: 44 stands met in totaal 509 wijnen op twee verdiepingen. De bezoekers waren slijters, wijnhandelaren, horecaondernemers en enkele wijnjournalisten. Achter de tafels stonden de wijnproducenten die uit de hele wereld waren overgekomen en de komst naar de Wine Experience combineren met ProWein wat op 18 maart start. Zuid-Afrika, Italië, Israël, Spanje, you name it, de producenten waren aanwezig.

In een zijzaaltje presenteerde De Monnik-pensionado (maar af-en-toe noch hand en spandiensten verlenende )Robert Handjes drie masterclasses samen met de producenten. Dit waren Dopff, Angelo Negro en Chocopalha. Deze masterclasses waren ontzettend druk bezocht.

Ook nieuwe wijnen werden gepresenteerd. Pierre-Jean Rotivel van Preignes le Vieux vertelde over Amfora-wijnen van Narratur. Wijnen worden minder stroef door amfora’s. Iets wat je ook bereikt met barriques, maar die geven een houtsmaak, en dat heb je niet met amfora’s. In een amfora blijft de frisheid van een wijn behouden. Ook komen minerale tonen meer naar voren; steenfruit en nootachtige tonen. Dit geeft een romig effect met vettigheid en volheid. Wit, rood en rosé  zijn alle drie gebotteld in dikbuikige doorzichtige flessen en zijn getooid met een capsule van wax waar je de kurk doorheen kunt trekken bij het openen. Prachtige en nog steeds betaalbare wijnen.

En zo waren er ruim 500 meer.

Na afloop kregen bezoekers een uitrijkaart zodat ze kostenvrij konden uitrijden van het parkeerterrein. De producenten kregen nog een leuke avond aangeboden.

Het was een prachtige Monnik Wine Experience editie 2023.

ChvZ

 

 

 

 


Rubriek(en):
Actualiteiten

Gerelateerde berichten


    Hoofdmenu
    error: Copyright 2022 | Winebusiness.nl