Ook parfum mag van Ilja Gort geen Tulpp® heten

Het lijkt wel of Ilja Gort geen genoeg krijgt van rechtszaken voeren. Hema, Omroep Max, ZoMerlot – die dan weer niet op eigen initiatief – , Dutch Tulip Vodka en nu moet ook ook Tulpp parfum – gebotteld in een tulpvormig flesje – eraan geloven. Gort acht het merk  ‘tulp’ voorbehouden aan La Tulipe en daar moet iedereen zich verre van houden. Dat wordt dus lastig in een land waar de tulp een nationaal product en trots is. Overigens gaat een merkbewakingsbureau achter al deze vermeende ‘merkjatters’ aan, uiteraard wel in opdracht van Gort. Het AD maakte gisteren bekend dat Gort – naast de vodka – ook achter dit parfummerk Tulpp zit. Het merk Tulpp en het bedrijf wat er achter zit, vind je overigens niet zo snel. Het is te vinden bij de site: statsrotterdam van o.a. Wilma Hendrix. Het bedrijf legt zich toe op het maken van in Nederland gemaakte en ontworpen producten. De parfum lijkt het eerste product. In een eerste reactie aan het AD geeft Hendrix aan dat ze niet snapt wat ze fout heeft gedaan. ‘De naam is niet gelijk, het beeldmerk lijkt er totaal niet op en van ons keramisch glaswerk zullen we ook beslist geen wijnflessen maken. Is de Hollandse tulp door Ilja Gort geannexeerd? Jeetje, gun een ander ook zijn succes!’

De rechter maakte gisteren gehakt van Gort’s vermeende eigendom van het ‘merk’ de tulp. Het gaat namelijk om soortgelijke producten en vodka is geen wijn (net zoals parfum dat niet is). En dat zal Gort of zijn merkbewakingsbureau ook wel weten. Het heeft er meer de schijn van dat Gort zich via dit soort rechtszaken – nog meer – in de picture wil werken. Bas Kist van merkenbureau Chiever verwoordt het in de Adformatie treffend: ‘…als je uiteindelijke doel is het creëren van zoveel mogelijk herrie en free publicity rondom je wijnmerk, dan is elke verloren rechtszaak ook winst. Als je snor maar in de krant staat!

ChvZ


Rubriek(en):
Columns

Gerelateerde berichten


    Hoofdmenu