Pop-up Singapore Airlines op de Hobbemastraat

Het was een wat cryptische uitnodiging die in de digitale brievenbus viel. Het was een paar dagen van tevoren, met excuses want problemen met de verzendlijst. Op 18 november zou Singapore Airlines in een Gallery op de Hobbemastraat – naast MOMO – de nieuwe gerechten en wijnen laten proeven aan het journaille. De uitnodiging kwam van PR bureau Speak Easy Agency en we werden om 12 uur verwacht.

Ter plekke staan de dames van het PR bureau aan de deur en vinken de namen af op de lijst. Ze stellen zich niet voor, geen hand, geen welkom, geen koffie of watertje. Binnen is het druk met vooral bloggers en vloggers, personeelsleden en air crew van Singapore Airlines. Zo’n vijftien minuten staat iedereen een beetje te staan in de kleine ruimte, zitplaatsen zijn er nauwelijks. Dan gaan een paar mensen spreken. De Deense chefkok legt uit dat alle gerechten worden gemaakt door gespecialiseerde chefs dus Indonesisch eten wordt gemaakt door een Indonesische kok en ga zo maar door. De Communications Manager Kardien de Werker stelt daarna uitgebreid de steward|sommelier voor die bij Singapore Airlines op intercontinentale vluchten aanwezig is. Vandaag is dit Adrian Lim, WSET opgeleid. Singapore Airlines werkt samen met Masters of Wine bij de selectie van de wijnen. Tot slot komt nog de General Manager van de Benelux aan het woord, zijn naam is Adrian Ee ‘Wij willen het reizende publiek een kijkje achter de schermen geven en ze vertellen wat ze van ons kunnen verwachten, vandaar de keuze om ons aanbod te presenteren in Gallery-stijl. Voor zover wij weten zijn wij de eerste luchtvaartmaatschappij met een Gallery in Amsterdam’. Opmerkelijk denk je dan, een luchtvaartgalerie met geen verkoop op een A locatie in Amsterdam.

Vanaf buiten wordt vervolgens een keur van gerechtjes geserveerd, waaronder de saté die standaard geserveerd wordt. Daarbij de huischampagne: Charles Heidsieck. In principe een wonderlijke combinatie, vettig mondgevoel gecombineerd met een drogende, maar het werkt prima. Zalm, makreel en zwijn uit de Veluwe, ongetwijfeld gemaakt door een Nederlandse kok. Gerechtjes zijn allemaal perfect, je kunt goed eten bij Singapore Airlines zoveel is duidelijk. Op de wijnen: een sauvignon blanc van Yealands, Frescobaldi, een Bordeaux en een sauternes valt ook weinig aan te merken. Hoewel je je kunt afvragen waarom je met zes wijnen aan boord een sommelier nodig hebt. Deze stewards en stewardessen werken daarnaast gelukkig ook gewoon in de crew. Bij vertrek krijgen we een goodie bag mee en zo staan we weer op straat.

Een paar uur daarna valt weer een persbericht in de bus. De Singapore Airlines Gallery is een pop-up in de week van 19 tot 26 november. Bezoekers kunnen prijzen winnen, een Singapore Sling drinken etc. etc.: Voor de Gallery is Singapore Airlines de samenwerking aangegaan met verschillende artiesten die werken zullen exposeren, zoals Luca Iaconi-Stewart, een Papercraft kunstenaar uit de V.S. Daarnaast worden er indrukwekkende bloemstukken tentoongesteld van gerenommeerd bloemist The Wunderkammer. Bezoekers worden ook uitgenodigd om mee te doen aan de interactieve ‘Gallery Challenge’, waarmee zij kans maken op 2 Premium Economy Class retour tickets naar Singapore.

Okay het was druk en vol en misschien heb ik iets gemist, maar kan me toch niet heugen dat dit is verteld tijdens het event.. Hierbij dan: ‘Vanaf 10:00 uur aanstaande zaterdag kunnen bezoekers van de Gallery genieten van de on-board luxe en service (zoals Illy koffie en TWG thee), worden er limited edition gifts weggegeven bij het boeken van een ticket én maken bezoekers kans om 100.000 miles te winnen. Daarnaast serveert Singapore Airlines dagelijks (vanaf 17:00) de beroemde Singapore Sling en bezoekers kunnen ­– samen met de Singapore Tourism Board – ontdekken wat bruisend Singapore te bieden heeft.

In de Gallery krijgen onze bezoekers de kans om onze merkbeloften zoals uitzonderlijke service en productinnovatie, zelf te ervaren. Bij Singapore Airlines streven we ernaar om service tot een kunst te verheffen. Daarvoor is geen detail te klein’

Tot en met 26 november dus.

ChvZ

Foto: Adrian Lim, Cass Oke en Kardien de Werker van Singapore Airlines

 


Rubriek(en):
Actualiteiten

Gerelateerde berichten


    Hoofdmenu