Ribera del Duero naar Pitch PR

Na een gedegen bureauoriëntatie heeft de Spaanse regio voor kwaliteitswijnen Ribera del Duero Pitch Communicatie & PR aangesteld voor het uitvoeren van PR activiteiten in Nederland. Het betreft een uitgebreide campagne om deze DO-wijnen onder de aandacht van professionals en consumenten te brengen.

Ribera del Duero definieert Nederland hiermee als een kansrijke groeimarkt voor haar wijnen. Het gebied werd in 2012 door het prestigieuze Wine Enthusiast Magazine uitgeroepen tot ‘Wine Region of the Year’. Onlangs werd Pitch PR vermeld als ‘Most Significant PR agency in the Netherlands’ door het Meininger’s Wine Business International.
 
De komende maanden zal Pitch PR diverse activiteiten en proeverijen organiseren ter promotie van de wijnen uit Ribera del Duero. De activiteiten zullen onder andere bestaan uit het organiseren van (pers) bijeenkomsten, persreizen, tastings, persberichten, social media en online campagnes. Ribera del Duero wordt in Nederland voor het eerst gepresenteerd op de CuliPerslunch op 18 april in Amsterdam.
 
Over Ribera del Duero

Ribera del Duero, wat letterlijk oever aan de Duero (rivier in Noord-Spanje) betekent, is een van de meest gerenommeerde Spaanse wijngebieden. Het wijnbouwgebied beslaat ongeveer 22.000 hectare en ligt in het hart van Noord-Spanje, 120 kilometer boven Madrid. De gaarden liggen tussen 750 en 1000 meter boven de zeespiegel en er heerst een extreem klimaat met zeer hete zomers en ijskoude winters. Het verschil tussen dag- en nachttemperaturen is enorm. Hierdoor ontwikkelen de druiven volle en complexe aroma’s.

Bron: persbericht


Rubriek(en):
Actualiteiten

Gerelateerde berichten


    Hoofdmenu
    error: Copyright 2022 | Winebusiness.nl