UK Lockdown | Doet Dry January geen goed

Generatie Z en millennials wilden het liefst meedoen aan  ‘Dry January’-challenge in de UK. ‘30% van de Britse volwassenen was van plan deel te nemen aan Dry January, blijkt uit onderzoek dat we in december hebben gedaan. Op 1 januari was dat cijfer met 17% gedaald. Gezien de nieuwe lockdown-beperkingen, komt het voor de meesten waarschijnlijk niet als een grote verrassing’, zegt Katy Moses, algemeen directeur bij KAM Media. 2,7 miljoen mensen zijn in de UK al gestopt met Dry Januari.

Onderzoek heeft aangetoond dat de bekendheid van alcoholvrije producten in het VK het afgelopen jaar is gestegen. ‘Vorig jaar had nog maar twee derde van de consumenten gehoord van alcoholvrij bier, nu zijn dat er drie op de vier. Het bewustzijn van alcoholvrije sterke drank en wijn is ook aanzienlijk toegenomen.

Volgens Alcohol Change UK, de liefdadigheidsinstelling achter Dry January, nemen 6,5 miljoen mensen in het VK, goed voor 12% van de volwassenen in de UK, deel aan de challenge, terwijl uit onderzoek van KAM Media blijkt dat 10,8 miljoen mensen de challenge begonnen op 1 Januari.

Het is nog onduidelijk in hoeverre de lockdown in Nederland van invloed is op Dry January.

Bron en verder lezen: TheDB given up dry january


Rubriek(en):
Actualiteiten

Gerelateerde berichten


    Hoofdmenu
    error: Copyright 2022 | Winebusiness.nl