Vandaag: Online kennismaken | Met het Franse kwaliteitskeurmerk Label Rouge

Toegeven, het heeft niet direct met wijn te maken. Maar bij de verantwoorde producten van Label Rouge kun je wel goede wijn drinken. Meer weten? A.s. maandagavond 18 januari is er een gratis webinar gewijd aan Franse Label Rouge, en dan met name aan de kip. Professionals uit de sector leggen uit wat Label Rouge zo uniek en onderscheidend maakt. Hierbij wordt stil gestaan bij de hoge mate van dierenwelzijn bij Label Rouge en het effect hiervan op kwaliteit en smaak die namelijk bijzonder goed is.

Label Rouge is een kwaliteitskeurmerk dat al meer dan 50 jaar staat voor de superieure kwaliteit van producten. De productiemethode van het Label Rouge-gevogelte staat garant voor het welzijn van de dieren, eerbied voor natuur en milieu en een superieure kwaliteit en smaak. Fransen waarderen Label Rouge. Zo’n 60% van de Fransen kiest voor Label Rouge als ze een hele kip kopen. Dit door geëngageerde pluimveehouders gestarte initiatief is gebaseerd op hun traditionele know how en werd uitgebreid naar andere sectoren in Frankrijk. Inmiddels zijn er ook rundvlees, kalfsvlees, lam en varkensvlees, vleeswaren, eieren en verschillende soorten gevogelte met het label.

Webinar
Tijdens dit jaarlijkse evenement – dit keer online vanwege Covid-19 – vertellen verschillende experts over het label en de verschillende kippen. Er is een grote variëteit in Label Rouge-pluimvee en daarmee ook in smaak en bite.

Het gratis evenement is speciaal bedoeld voor chefs, slagers, poeliers, vleesateliers, groothandels en category- en supermarktmanagers.

Sprekers
Ga tijdens het live webinar in gesprek met:

  • Dick Veerman (Foodlog): hij vertelt over de ontstaansgeschiedenis van het label
  • Patrick Luk (Importeur Luiten Food in Stompwijk): hij vertelt over de verschillende soorten en smaken zoals Luiten die op de Nederlandse markt brengt;
  • Martin Clarenbeek (van de Franse kipverwerker LDC): ook hij vertelt over de processen en slacht van de dieren en licht vanuit de Franse markt de verschillende smaakbelevingen binnen Label Rouge toe;
  • Benoît Drouin, pluimveehouder van Label Rouge, Ferme de Tous Joly
  • Juliette Protino van Synalaf uit Parijs.

Praktisch
Het webinar wordt georganiseerd op maandag 18 januari en begint stipt om 19.30 uur. De voertaal is Nederlands. Het Frans wordt simultaan vertaald. U kunt aan dit seminar meedoen, samen met uw collega’s.

Het programma ziet er als volgt uit:
19.30 – 20.15 uur: presentatie
20.15 – 21.00 uur: tijd voor vragen en discussie

Aanmelden
Inschrijvingen wordt namens Label Rouge geregeld door Ghislaine Melman van Melman Communications.

Vooraf aanmelden is verplicht en kan via dit formulier.

URL van inschrijfformulier: Form


Rubriek(en):
Actualiteiten
Hoofdmenu