KLM presenteert Rijksmuseum-wijnlabels in World Business Class

Mei en juni serveert KLM speciale wijnen in de World Business Class. Het is voor tweede keer een samenwerking van KLM met Activin, de importeur die de wijnen leverde. Op de wijnetiketten zijn schilderijen uit het Rijksmuseum afgebeeld. De wijnen zijn vervolgens in het land van herkomst voorzien van die etiketten. De vijf schilderijen zijn gemaakt door bekende Nederlandse schilders uit de Gouden Eeuw en staan in het teken van het voorjaar.

Dit keer – voor zover bekend is dit de tweede keer – geen chardonnay in het Business Class assortiment. Het valt niet uit te sluiten dat dit tot ontevreden klanten leidt. Wel een volle viognier uit de Pays d’Oc, een sappige grüner veltliner uit Oostenrijk en een knisperfrisse Bosschendal sauvignon blanc.  Twee rode wijnen complementeren het lente portfolio van de Koninklijke: een fruitige Masi Bardolino en een zachte Argentijnse merlot van Perdriel.

Onder andere Het Straatje van Johannes Vermeer en Meisje met een Brede Hoed van Caesar Boëtius van Everdingen prijken op de bijzondere wijnflessen. Elke wijn is verbonden aan een schilderij dat past bij de smaak van de wijn. Zo staat Meisje met een Brede Hoed op een frisse Esterházy Grüner Veltliner-wijn. Op de SB van Boschendal prijkt heel toepasselijk een stilleven met asperges van Adriaen Coorte. Het KLM-wijnpanel selecteerde de vijf lentewijnen voor de World Business Class. Zij testen de kwaliteit van de wijn en letten onder andere op de smaakverandering die ontstaat op grote hoogte.

KLM brengt passagiers graag via haar producten en service in aanraking met de rijke Nederlandse cultuur. De samenwerking met Activin Wine Group en het Rijksmuseum past daarbij.


Rubriek(en):
Actualiteiten
Hoofdmenu